حملات گسترده حزب‌الله به شهرک‌های اسرائیلی با شلیک 40 موشک-راهبرد معاصر

حملات گسترده حزب‌الله به شهرک‌های اسرائیلی با شلیک 40 موشک

حزب‌الله با شلیک بیش از 40 موشک، شهرک‌های اسرائیلی را واقع در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داد که باعث آتش‌سوزی در آن‌ها شده است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 31
کد خبر: ۲۴۳۳۸۸

به گزارش راهبرد معاصر؛  منابع خبری از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در چندین شهرک اسرائیلی از جمله «نهاریا»، «حُرفيش» و «معالوت ترشيحا » واقع در مرزهای فلسطین اشغالی و لبنان خبر دادند.


منابع صهیونیستی خبر دادند که سامانه پدافندی گنبد آهنین، شماری از موشکهای شلیک شده از خاک لبنان را رهگیری کرده، ولی هیچ اشاره‌ای به تعداد این موشکها نکردند.


در پی این حملات موشکی که حزب الله انجام داده، صدای چند انفجار مهیب از نهاریا و چند منطقه دیگر در منطقه «الجلیل» غربی (شمال فلسطین اشغالی شنیده شده است.


شبکه خبری المیادین به نقل از رسانه‌های اسرائیلی خبر داد که در جریان این حملات، بیش از 40 موشک شلیک شده است. شبکه 12 اسرائیل هم مدعی شد که گنبد آهنین موفق به رهگیری یک پهپاد شده که از خاک لبنان به هوا برخاسته بود. 


شبکه 14 اسرائیل  اذعان کرد که در یک ساعت گذشته، «دهها موشک از لبنان به سمت الجلیل شلیک شده است». به گفته شبکه 12، در این حملات، یک صهیونیست به شدت زخمی شده است.


روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اذعان کرد که حزب الله، در این دور از حملات، شهرکهایی را در الجلیل غربی هدف قرار داده که تخلیه نشده است.


این حملات باعث خسارات و وقوع آتش‌سوزی در این شهرکها شده است. حزب الله این حملات را در حمایت از مردم غزه انجام می‌دهد و تأکید دارد که تا پایان جنگ غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده